INMAJU !

oke .15 january 2011 ,hari pertama kiranya saya pergi ke INSTITUT MEMANDU INMAJU .untuk ape ?ta kan nak shopping plak dekat sane .mestilah nak belajar kereta kan !amek lesen kereta ker ?soalan ny ade 2 makhluk tuhan paling da'bomb tanye .ASHIKIM dan OPIE !memang lar aku amek lesen kereta .ta kan amek lesen traktor plak .aduuhhh !sekali lagi aku bold kan LESEN KERETA !harap tiada pertanyaan lagi selepas ini oke !
pagi : dalam pukul 8.30 ,ade orang call .aduuhh !apahal kacau aku pagi2 bute ny .
si pemanggil : hello .awak jadi ta nak pegi kursus hari ny ?
aku : jadi .kenapa ?
si pemanggil : saya da ade dekat depan ruma ny !
aku :*sambil garugaru kepala* .oke2 !
dengan kelam kabut nye aku pegi mandi .dalam hati tetnye2 ,bukan hari tue dye ckap pkul 10 ke nak datang amek ?then ,dengan cekap dan tangkas nye mandi ,pkai baju ,ikat rambut ,pkai kasut ,masuk van RUSA !hahaah .sampai sane ,trn jea ,pak cik yang bawa van tue ckap ,'sye ckap hari tue bukan pkul 10 tapi 8.10' .oke pak cik .huh .da kau cakap kelantan ,mane aku pham !(ta de lar ckap kat pak cik tue ,nak mampos ?)
masok dalam pejabat ,orang minta i/c dengan gamba .then minta thumbprint .amoi tue cakap ,'awak masuk itu pintu ,then awak masuk bilik sebelah kanan' .baiklah cina !haha :) da masuk ,duduk lar belakang skali sbab aku kiranya trip paling lmbat skali ++ aku mane suke duk depan .tapi ,,,,'yang baju hijau belakang tue ,mari duduk depan ny' .pergghh .dye attack aku lar plak .mentang2 aku satu2 nye pelajar melayu yang TAK pakai tudung ,pakai baju warne hijau dan satu2 nye jugak yang pakai SELUAR JEANS .haha .jahat ke aku ?TIDAAAKKK !aduh .betul2 duduk depan penceramah weyh .siapa name dye ?sorry !ta sempat nak berkenalan .haha .tapi yang paling aku ingat peringatan dye sbelum dye nak mulakan ceramah dye .
~ JANGAN TIDUR !
~ JANGAN DENGAR LAGU !
~ JANGAN MAIN HANDPHONE !
dan yang paling penting
~ JANGAN MAKAN !
perrgggh .aku bukan kisah ta bley mkan uh ,tapi klau aku ngantok ,mesti kene ade bnde nk kunyah !(macam dalam kelas dulu2 !)lantak lar .kalau aku da letak makanan dalam mulut ,ape dye nk ckap kan .kalau aku main fone pown ,dye nak rampas ker macam cikgu rohana .hahah .minta maaf cikgu !pi lantak dia lar(intonasi penang mari) .then ,pkul 10.15 aku dpat msg dari KEKASIH HATI KU !ekim ,ko buat aku kene sound owh ."baju hijau ny dari tadi senyum sorang2 kenape ?sye tgah bukak crite mr.bean ker ?" .hey orang tua ,suke aty aku lar nak senyum ke ,gelak ke ,nanges ke .kudrat aku lar !huh .then ,aku da ta denga sgat ape dye ceramah sbab aku da khayal dgan fone .orang tua tue pndang jea .kenape ?jelez tgok fone aku ker ?huh .tapi ade 1 jea aku dengar .
FAKTOR-FAKTOR MENGANTUK :
- penat
-tak cukup oksigen 
then aku buat conclusion ,kenape aku mengantuk .gali punye gali ,korek punye korek ,da dapat JAWAPAN !kahkahkah .tidur adalah HOBI ku !hahah .so pak cik ,pak cik lupe 1 lagi faktor2 mengantok .lepas ny biar sye lar jadi penceramah ,pak cik .pak cik tak bagus .hahah .punye lar aku mengutuk pak cik tue dalam hati ,aku tesedar 1 perkara .ape ?aku da nak BEKU !time tue ak nak jea bgon dan menjerit 'sejuk nak mampos !aku rase macam aku kursus dekat alaska pulak .dan kursus sambil naked !huh .orang tua ,ta bley slow kan aircond ker ?' tapi aku masih waras lagi untuk berkata sedemikian rupa .haha .tgok jam dah pkul 11 .bile nk rest ny .aku da beku ny .then denga pak cik tue cakap 'pukul 11.30 masuk balik .kite rest setengah jam !' fuhh .terus aku keluar ,carik matahari dan operasi menghubungi FATIN FARHAN !yes !dapat pown called .mengadu sume kat bachin .thanx ha !then beachin cakap 'owg sbenanye ta bley on call ny .kang ta psal2 kene amik fone kang .sia2 jea .kite msg oke !' start drpd tue ,msg ngn dye .anta mms lagi tue .melampau betul !anta gmba pkai baju plkn .smart gilehh !PENGHULUWATI lagi .hahah .rest time pown da abis !habis ke ta habis ker ,ta de sape bley larang aku untuk pkai fone .aku still on msg .lantak lar kan .heheh :) dlam pkul 12.30 ,terase perut aku macam tgah menari nari plak .aduuhh !perut ny perlu diisi ny .pak cik tue kate habis pkul 1.30 .aduuh .sejam lagi nak menunggu .bachin plak dengki pegi anta mms gmba dye tgah makan .huh .ta pe .saba ea perut !aduhh !bontot ny plak meragam .da nak naik kematu da bontot ny .cube bagi kerusi empuk sikit .huh .tunggu punye tggu ,tedengar pak cik tue kate 'saye pegi amek sijil skejap .smpai disini saja ceramah saye .sekian !' berbunga hati ny denga dye ckap macam tue .haha :)da dpat sijil ,BERSURAI lar kami .kene beratur plak .thumbprint untuk out plak .dorang ingat ny keje kilang ke ?pejabat sekolah ERT DUHMS jea buat sume tue .haha .terindu skola plak tibe2 . :'(
tunggu plak kat luar .tunggu pak cik driver pagi tadi dan baru aku taw sbenanye pak cik tue lar yang akan jadi PENGAJAR aku .ha !padan muke kau NORZIE AZUREEN !pak cik ,tolong belajar bahasa lagi oke .sye ta pham bahasa kelantan .nanti sye tkot sye FAILED ~
pak cik tue sampai suda bukan dengan van RUSA tadi tapi dengan kereta KANCIL plak .huh .kereta tue nnti lar yang akan aku pndu .aku usha kereta tue .perrgggh !ta de RADIO lar .macam mane ny ?ta sah kalau naik kereta ta pasang radio .nk jugak ckap kat pak cik tue ,'bley ta klau kite pkai kereta kancil yang ade radio ?' hahah :) banyak pulak cekadak aku ny .hee ^^,
akhirnya ,smpai jugak aku kat ruma .huh .lepas ny kene buat ujian computer plak .perrghh .susa sbenanye nak amek kereta ny !

ASHIKIM dan OPIE ,aku amek lesen ny taw ,

BUKAN 



FAHAM !

fullstop .

No comments:

Post a Comment